söndag, april 01, 2012

Matlådedags!

Tjoho! Står och lagar matlådor till veckan som kommer. :) Går skola måndag, tisdag och onsdag och alla dagar är i behov av lunchlådor. :) KUL! Det ger mig en ursäkt att laga mat. ;) Körde på enkelhet den här veckan, och rensar ut lite inför påsken. Blomkålspuré, baconlindad sparris och fylld falukorv i ugnen. Jag är inget stort fan av falukorv men hittade en i affären som hade ordentligt hög kötthalt, så då slog jag till. Brukar vanligtvis steka den i smååå tärningar men efter ett samtal med mamma bestämde jag mig för att göra en fylld ring i ungen istället. Till tonerna av The Ark och Alice Cooper rev jag ost, gul lök och blandade med tomatpuré. Enkelt men gott. Lite lök och tomater i formen tillsammans med korven och in i ugnen. Just nu väntar jag på att få plocka ut den. :)

Till middag blir det citronfisk med smör, dill och potatis. Mmm. :) Då det fortfarande snöar som en tok ute ska jag tända lite ljus efter middagen och skriva på novellen. Ladda batterier inför imorgon och den ROLIGA veckan som är på G. Kul lektioner och påsk i Luleå. Kan det bli bättre? I think not. :) Pepp pepp pepp. 

Nepp, nu ska jag dansa till Alice Cooper och sätta igång med fisken. 
No more Mr. Nice Guy~~!


Edit: Gjorde fisken med lite hackad gul chili och en hel vitlöksklyfta som jag bara skalat också. Hur. Gott. Som. Helst. Smakerna fungerade jättebra ihop. :) Och på tal om något helt annat så måste Steven vara en av Alice Coopers bästa låtar. 

Inga kommentarer: