torsdag, mars 08, 2012

Torsdag, en kvinnornas dag.

Vaknade upp till ett fint sms av min syster, kvinnodagen i ära. De bästa kvinnorna i mitt liv, de som jag älskar allra mest, är min mamma och min syster. ♥ Vackra, intelligenta och drivna.

Har suttit och pluggat större delen av dagen, resten har gått åt till att jobba. Borde även städa lite innan helgen, men jag orkar verkligen inte. ;) Sprang förbi ICA en sväng, och se på fasiken..! De bjöd på bubbel och ostron! Jag som aldrig ätit ostron, men inte heller bangar för en utmaning, snodde genast åt mig en grå slemmig hög i ett fint ostronskal. ;) Det var mycket godare än jag trodde att det skulle vara, och jag blev glatt överraskad. Har varit väldigt tveksam till ostron, men man kan ju inte låta en sådan här chans gå till spillo. Ett glas bubbel på det och torsdagen kantades av ordet LYX.


TV:n är förresten på, och jag hör Systemets reklamröst berätta att deras mål inte är att tjäna så mycket som möjligt, utan att minska alkoholproblemen. Den reklamen får mig alltid att skratta högt. Minska alkoholproblemen? Sluta sälja skiten då.

Sömnen börjar svida lite i ögonen, så jag ska ta och fixa lite för morgondagen, hoppa in i duschen och sedan krypa ner i sängen med Bunraku rullandes. ♥

Inga kommentarer: