onsdag, mars 14, 2012

Onsdagskvällen.

Fina Sarah har kikat förbi idag, jag kom precis hem efter att ha följt med en bit (en jävligt stor bit) av hennes promenad hem. Vi lekte med smink, åt god men enkel studentmiddag och hade skrivarverkstad. Och drack kaffe. Mycket kaffe. Big mistake, kommer inte kunna sova i natt, hehe.

Jag filar iallafall på min novellromanwhatever. Har inte skrivit på riktigt länge och står ganska still. Jag vet exakt vad som ska hända, men inte riktigt hur jag ska ta mig dit. Efter en behövlig diskussion med Sarah fick jag dock tillbaka skrivarlusten, så ska försöka knåpa ihop några A4 innan jag går och lägger mig. :)

Förresten! Då Sarah skulle hem och vi gått ut ur min lägenhetsbyggnad träffade vi på en tant som försiktigt frågade var en intilliggande lägenhet befann sig. Jag pekade på byggnaden och berättade vilken det var, men tanten verkade ändå förvirrad. Tillslut kom det fram att hon hade glömt bort hur man hittade hem, stackars stackars. Vi följde henne naturligtvis hem och extracheckade att hennes namn stod på listan över vilka som bodde i byggnaden. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att inse att man börjar tappa bort sådana saker. :( Mina tankar går till henne ikväll!

Godnatt!

Inga kommentarer: