söndag, augusti 19, 2012

Kålsallad by Emmax2

Åååh, jag måste bara bjuda på receptet till denna gooooda och lätta sallad. Det är mitt nya craving, och helt fantastiskt gott. Varför Emmax2? Jo, för att fina Emma Sa tipsade mig om detta recept, samt berättade hur det skulle utföras. Och EmmaJag gjorde min egen version utav det hela. :)

Grundreceptet är strimlad vitkål, hackad gurka och lite röd pesto. DONE. (Jag sa ju att det var enkelt!)
Men version är nästan lika lätt. Lägg strimlad vitkål i en bunke och låt "marinera" ett tag i japansk soja. Stek kålen tillsammans med sojan, tills den är helt genomskinlig och har fått lite stekyta. Lägg i en skål. Blanda med hackad gurka och lite röd pesto. DONE. Sjukt lätt och syndigt gott. Min inneboende gav två tummar upp. :)

Så, särskilt du Mamma, prova den!

Själv har jag precis kommit hem från ett body combat-pass + rehab i gymmet. Skönt!

Och tack för tipset, Emma Sa! ♥

1 kommentar:

Åsa sa...

Japp, enkel och riktigt god. Tacka Emma för inspirationen;)