fredag, juli 20, 2012

Åter i Luleå!

Hemma från 2veckor+ i södra Sverige. Det har varit mycket och det har varit trevligt. Friidrottarna var huuur duktiga som helst, är galet imponerad av dem. :) Det slogs pers så det heter duga.

Även en stor kram till min syster! Det var sjukt kul att få träffa dig, älskar dig alltid. :) Och en eloge till hennes fantastiska vänner som släppte in en i gruppen med öppna armar. :)

Nu då. Hemma. Har hämtat Elsa. Lycklig? Jag? Mycket. ♥ Hon är badad, borstad tänderna på, kloklippt, kramad och pussad. Så nu luktar hon som hon ska och har bökat ner sig i sängen och tvärsomnat. Det har varit tuffa två veckor? ;) Fantastiskt stort tack till finaste Camilla som hade Elsa hos sig och flocken. ♥

Elsa ställdes första gången då jag var borta. Hon gick med en handler hon inte kände. Hehe. Gick väl sådär kanske. Hon låg mest och sprattlade på marken av lycka och stod knappt på benen överhuvudtaget. ;) Ja, hon var då definitivt den hunden som hade roligast, haha. Jag trodde att det skulle gå helt åt fanders, men hon fick ändå godkänd. Gissa om jag skrattade då jag såg att domaren hade skrivit "bra temp" på bedömningen. Haha, ja det är bra att de tar glädje i beaktning. ;)
Annars hade hon fått precis som jag trodde. Hon är för tunn. Dels är hon rätt smal då hon ätit dåligt efter löpet, dels har hon inte samma massa i kroppsbyggnaden, och det går ju inte att göra något åt. Inte mig emot, hon är så smidig och lätt. :) Kroppen är frisk och hon rör sig som en duracellkanin. Känns hälsosamt och jag är glad!

"Bra storlek men saknar substans i kropp och huvud. Mörka ögon. Välburna öron. Måste ha mer bredd i nos och skallparti. Bra bett. Accept. överlinje. För uppdragen i ländparti. Bra vinklar. Saknar bredd i fronten. Päls och färg ok. Kunde röra sig mer fritt (Hon studtsade bara upp och ner, så ja...). Bra temp."


Så alltså, massan saknas på typ alla ställen. ;) Mig kvittar det, jag har hellre en pigg aktiv fralla som är tunnare än tvärt om. :) Tjoho, fina glada knäppa Elsa.

Inga kommentarer: