fredag, juni 08, 2012

Luleå~~

Nå, efter mycket flängande fram och tillbaka är jag nu bosatt helt i Luleå över sommaren. Räknar typ dagarna tills jag får flytta tillbaka hit for evah. ;) Senaste veckan har varit full av stress, tentaplugg, födelsedagar, träningar och diverse shizzle. Det har varit kul, men jag är helt slut nu då det är över. Vill typ sitta under en filt med blåbärssoppa och mina gamla lotr-böcker uppe i fjällen för att ladda batterier i en vecka. Då det inte lär ske alls ska jag satsa på ett liknande tillstånd fast i soffan. =w=~♥

Elsa är lite halvpuckad efter löpet och vill knappt äta alls. Annars är hon glad över att vara hemma hos älskade familjen och katterna. Nu har jag iallafall köpt en färskfoderskorv för att se om detta passar damen. Jag har ju ingen frys i Umeå så har undvikit färskfoder hittills. Skulle detta funka får jag väl skaffa en frysbox då. Färskfoder har ju alltid varit det jag helst velat ge. Vi har ju förresten, och som bekant, haft en hel del problem med ensamhetsträningen som lossnade ordentligt under våren. Nu kan jag lämna henne ensam hos mamma också utan problem. Skönt!

Min födelsedag var fantastiskt fin. :) Umgicks med familjen hela dagen, fick superfina inredningsprylar och presentkort (tjoho!!) och åt god middag hos Dennis på Köpmangatan 16. Såååååå sjuuuuuukt gott. Då mamma och pappa betalade hörde jag en gäst som var där första gången prata med kocken, han pratade på i säkert 5 minuter om att det var det godaste han någonsin ätit. Kul! ^-^~*

Katten travar omkring på golvet och letar efter något ätbart. Elsa ligger på en kudde någon meter bort och slökollar på. Tror hon planerar en överraskningskärlekslekaattack. ;) Eller njae, katten traskade ut och Elsa suckade besviket utan att röra en fena. Duktigt! :3 Lika bra att de tränar ömsesidig respekt då jag ska sno tillbaka min katt från mamma då jag flyttar tillbaka till Luleå. Kaninen ligger och sover i sin bur bakom min rygg. Macke och hans kompisar småskriker i rummet bredvid, spelar TVspel och diskuterar livet. Elsa låg hos dem i soffan ett tag men tyckte väl det var för trångt, så hon traskade in hit för att sova. Skönt med harmoni i hemmet. :)

Sarah har förresten skaffat katt även hon! En vit liten sak med gråsvarta tecken. Jäkla framåt och social liten buse.Gimli heter han (yea) och lever upp till namnet. :) Tyvärr har Sarah suhuhuuugit på att ladda upp bilder på gossen, så har inget att erbjuda här. Men han lär nog bli en riktigt stilig kattkarl~~... Vet att Karolina kommer skynda dit så fort hon kommer och hälsar på mig i Luleå. ;)

Jaha, har jag något mer att säga? Tror inte riktigt det. Sitter och laddar ner lotro för att nörda lite med det spelet. Jag är ingen jättespelare, men lotr kan ju inte vara annat än bra? :3~ Daniel (min kusin) har tagit studenten idag, Grattis till honom!! Wow, alla börjar bli så stora nu. :) Bara lillplutten Macke kvar i släkten som fortfarande inte gått ut gymnasiet.

Nej, ni får ha en trevlig fredagskväll alla! Det ska jag ha. Planerar brie, kex och mango chutney.

Inga kommentarer: